supermammabloggen.blogg.se

Trött och risig tvåbarnsmamma renoverar sitt liv.

"Men det är ju jag!"

Kategori: hälsa, självkänsla, utmattningssyndrom

 
En tid efter mitt "ras" var jag helt oförmögen att ta till mig av text överhuvudtaget. Jag orkade inte läsa mer än rubrikerna i tidningen och jag hade inte ens en tanke på att ta mig igenom en bok. Jag som alltid gillat att läsa, du kändes det som ett oöverstigligt berg. Jag fick en artikel om mindfulness av min kurator första gången vi sågs. Hon sa att jag skille läsa den när och om jag orkade. Jag tänkte att "tre spalter, klart jag fixar det", men det tog nog en hel månad innan jag lyckades. Men efter det släppte det och jag började läsa om andra i samma läge och försökte acceptera hur allvarligt mitt tillstånd faktiskt var och hur mycket jobb som låg framför mig. Jag började också analysera min egen personlighet i jakten på orsaker till att jag kunde hamna där jag hamnat. Första boken jag läste från pärm till pärm var Duktighetsfällan av Joanna Rose och Alexander Perski. Den visade sig handla om mig. 

KOMMENTARER:

  • frkenduktig.blogg.se säger:
    2015-04-29 | 13:01:49
    Bloggadress: http://frkenduktig.blogg.se/

    Måste ta mig i kragen och läsa den också. Så många böcker man borde läsa... Kram!

Kommentera inlägget här: