supermammabloggen.blogg.se

Trött och risig tvåbarnsmamma renoverar sitt liv.

Tonårshelg

Kategori: Allmänt

Vilken helg. Vi hade barnvakt och min man och jag passade på att göra massa roliga saker. Kände oss som 25 igen, det var bra för oss tror jag. Men inte världens hälsosammaste helg: Dålig mat, alkohol, ingen sömn. Tar igen det nu med att påbörja min PT Online-period, än så länge bara med matregistrering dock. Inser redan efter tre dagar att jag äter alldeles för lite protein och för mycket fett, borde finnas en hel del att justera. Hoppas att det ger resultat.
 

 
Annars mår jag också rätt ok just nu. Känns som än bra period även om det är kaos på jobbet. Den där timmen i veckan som jag är hos psykologen känns som att den redan börjar ge resultat. Hon hjälper mig att strukturera upp och se var mina problem bottnar. Var mina krav, rädslor och ångest kommer från. Jag går inte och tänker på det hela tiden som jag gjorde innan utan fokuserar på det under timmen med henne. Nu ska vi bara lista ut hur vi ska jobba fram metoder för att hantera dem.
 

Kittad!

Kategori: Allmänt, hälsa, utmattningssyndrom

 
Hade tänkt köra Mamma Fitness-grejen på gymmet, men kom på att jag inte vill ha några ursäkter så jag impulsköpte lite grejer i dag. Boll, gummiband, skumrulle. Lite annat har jag sedan förr. Det här ska bli kul. Har försökt släpa mig i väg till gymmet också för att liksom få in vanan. Det är underbart att vara där på dagtid. Lite folk och lugnt och jag mår mycket bättre av det än att ligga hemma på sängen, som det är så lätt att det blir om jag "bara ska vila en stund".
 
Det händer mycket på jobbet. Omorganisationer och folk som slutar. Jag känner att jag inte orkar oroa mig för hur det blir. Jag går dit, gör mina fyra timmar och hoppas på det bästa. Jag har nog ändå liksom. Men att bli arbetslös nu i rehabfasen vore fruktansvärt.
 

Svårt att hålla veckan tom

Kategori: Allmänt, självkänsla, utmattningssyndrom

Jag försöker verkligen att låta bli att planera in saker, men det är svårt. Dels för att vi är en barnfamilj och barnen har aktiviteter som det måste skjutsas till och följas med på. Dels för att vi har ett hus som vi trots allt måste ta hand om. Utöver det vill jag så himla mycket. Det är svårt att bara ignorera alla de där ambitionerna. Just nu jobbar jag med att försöka hindra mig själv från att skapa långa "att göra"-listor. Lika bra att inse att jag ändå inte kommer att orka städa min garderob i dag, vare sig det står på listan eller inte. Att ha det på listan och sedan inte hinna gör bara att jag känner mig ännu mera misslyckad och värdelös.
 
Men som sagt, vissa fasta aktiviteter är svåra att komma i från. Den här veckan är det barnens aktiviteter måndag, tisdag, onsdag, och lördag (förmiddag). Dessutom tränar jag på tisdag kväll. Det är en kurs som tack och lov snart är slut. Roligt, men jobbigt att ha kvällen uppbokad i kalendern. Lagom tills jag får mitt träningsprogram från Mamma Fitness kommer kursen dock att vara slut, vilket känns skönt. Då kan jag börja träna på morgon och eftermiddagar i stället, vilket egentligen passar mig mycket bättre.