supermammabloggen.blogg.se

Trött och risig tvåbarnsmamma renoverar sitt liv.

Egotripp & familjetid

Kategori: Allmänt, utmattningssyndrom

Den här helgen har jag fått både egentid och familjetid. Reste bort i torsdags och träffade gamla vänner. Personer som hag verkligen tycker om och som jag kan vara mig själv tillsammans med, med både mina bra och dåliga sidor, både som "gamla jag" och "nya jag". I dag har jag varit med barnen och i kväll har hela familjen grillat och myst tillsammans. En helg med allt alltså, och den är inte ens slut är. Härligt! 
 
Jag jobbar på att prioritera. Struntar i att jag hade tänkt vika tvätt när grannen spontanbjuder in oss på kaffe. Struntar i att städa när jag hellre vill så extra squashfrön. Och framförallt, jag struntar i att må dåligt över det och redigera min mentala "att göra"-lista inför i morgon. Det ordnar sig.
 
 
Kommentera inlägget här: