supermammabloggen.blogg.se

Trött och risig tvåbarnsmamma renoverar sitt liv.

Svårt att hålla veckan tom

Kategori: Allmänt, självkänsla, utmattningssyndrom

Jag försöker verkligen att låta bli att planera in saker, men det är svårt. Dels för att vi är en barnfamilj och barnen har aktiviteter som det måste skjutsas till och följas med på. Dels för att vi har ett hus som vi trots allt måste ta hand om. Utöver det vill jag så himla mycket. Det är svårt att bara ignorera alla de där ambitionerna. Just nu jobbar jag med att försöka hindra mig själv från att skapa långa "att göra"-listor. Lika bra att inse att jag ändå inte kommer att orka städa min garderob i dag, vare sig det står på listan eller inte. Att ha det på listan och sedan inte hinna gör bara att jag känner mig ännu mera misslyckad och värdelös.
 
Men som sagt, vissa fasta aktiviteter är svåra att komma i från. Den här veckan är det barnens aktiviteter måndag, tisdag, onsdag, och lördag (förmiddag). Dessutom tränar jag på tisdag kväll. Det är en kurs som tack och lov snart är slut. Roligt, men jobbigt att ha kvällen uppbokad i kalendern. Lagom tills jag får mitt träningsprogram från Mamma Fitness kommer kursen dock att vara slut, vilket känns skönt. Då kan jag börja träna på morgon och eftermiddagar i stället, vilket egentligen passar mig mycket bättre.
 
 

KOMMENTARER:

  • frkenduktig.blogg.se säger:
    2015-05-11 | 15:41:25
    Bloggadress: http://frkenduktig.blogg.se/

    Det är ju ändå ett gott tecken att du vill mycket. När man mår som sämst vill man ju verkligen ingenting. Men jag håller med dig, det är svårt att begränsa sig i sina bra stunder. Då kör man överkursen och så blir man återbetalningsskyldig kommande dagar. När ska man lära sig egentligen. Superbra att du jobbar med det hos dig själv. Ta hand om dig!

Kommentera inlägget här: